محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات علیرغم کارشکنی آمریکا و بعضی کشورهایی مثل فرانسه و انگلیس در حال انجام است و به نظر می رسد آمریکائیها با تغییر مواضع بدنبال ایجاد فشار به تیم مذاکره کننده کشورمان، بدنبال گرفتن امتیازات فراتر از خطوط قرمز ایران است.

وی افزود: مذاکرات در بستر خوبی دنبال می شد که با تغییر موضوع آمریکائیها مسیر دچار انحراف و مذاکرات شتاب خود را از دست داد که در حال حاضر مجددا مباحث برای دستیابی به توافق شروع شده است در صورتیکه آمریکائیها مبتنی بر عقلانیت حرکت و تصمیم بگیرند مذاکرات به نقطه خوبی می رسد و در صورت تداوم حالت توهم و فضای احساسی مبنی برکدخدا بودن و بلامنازع بودن در دنیا بخواهد مشابه سلطه گری تداوم بخشد و بر همین دیدگاه بدنبال تحمیل خواسته های خود در مذاکرات باشد قطعا این خواسته ها و فشارها تأثیری بر تیم مذاکره کننده ما نخواهد داشت و آنان شجاعانه با حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت مسلمان بر روی خطوط قرمز پای فشاری دارند وی با بیان اینکه امید می رود همچنان که ما همواره بر روی خطوط قرمز و مسائل اساسی ثبات لازم داشته ایم تیم مذاکره کننده بتواند برخواسته های نامشروع و سلطه گرانه آمریکا فائق آید و یک توافق عزتمندانه و حقوق تضمین شده که در شأن ملت ایران باشد در مقابل خود داشته باشیم. جوکار در پایان گفت: درصورت دست یافتن به توافق، متن توافق در اختیار مراجع ذیربط جهت بررسی قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا